Szukasz pracownika - gdzie najlepiej się ogłaszać?

13 lutego 2020 tagi: Rynek pracy , Artykuł

Czy poszukiwanie pracowników medycznych poprzez portale ogłoszeniowe ma sens? Ogłoszenia rekrutacyjne to nadal jeden z najbardziej popularnych sposobów na pozyskanie kandydatów. Co zrobić, żeby był skuteczny?

Wieści płynące z rynku medycznego są niepokojące. W ubiegłym roku Naczelna Izba Lekarska szacowała, że w polskich szpitalach jest 68000 wakatów. Jesteśmy na szarym końcu Unii Europejskiej, jeśli chodzi o liczbę pielęgniarek, przypadającą na tysiąc pacjentów. Wobec takich braków trudno się dziwić, że rekrutacje medyczne przypominają szukanie igły w stogu siana. 

Zresztą kryzys nie dotyka jedynie branży medycznej. Od co najmniej kilku lat obserwujemy zjawisko nazywane „rynkiem kandydata”, w którym to pracodawcy muszą dwoić się i troić, żeby pozyskać pracowników. Sytuacja w Europie jest na tyle poważna, że Komisja Europejska przeznaczyła 16 milionów euro na projekt, który wprowadzi innowacje medyczne, umożliwiające zastąpienie niektórych braków kadrowych robotami.

Rekrutacja coraz trudniejsza

Jak w takiej sytuacji pozyskiwać kandydatów? Najrozsądniejszym sposobem jest dywersyfikacja metod. Nie chodzi tu jednak o zamieszczanie ogłoszeń wszędzie, gdzie tylko można, tylko o działania celowane. Szukamy kandydatów tam, gdzie mamy największą szansę ich spotkać. W przypadku zawodów medycznych nie warto wiec tracić czasu i środków na ogólnobranżowe serwisy rekrutacyjne. Warto wyszukać te, skierowane tylko do pracowników medycznych. Nowoczesne portale branżowe skupiają wokół siebie cennych kandydatów, bo zazwyczaj mają do zaoferowania największą liczbę ogłoszeń wyłącznie medycznych. A to skraca czas poszukiwań obu stronom – kandydatom i pracodawcom. Poza tym, takie portale mają zazwyczaj do zaoferowania znacznie więcej, niż tylko oferty pracy.

Nie tylko ogłoszenia

Skąd wiedzieć, czy warto zainwestować w ogłoszenie na danym portalu branżowym? Po pierwsze, warto zapytać o statystyki odwiedzin stron lub sprawdzić liczbę polubień na Facebooku. W ostatnich latach coraz częściej właśnie tam przenoszą się pracodawcy w poszukiwaniu kandydatów. Prężnie działający fanpage, na którym regularnie pojawiają się nowe posty, zwiększa szanse na dotarcie z ofertą do większej liczby kandydatów.

Ale warto zwrócić uwagę także na kilka innych rzeczy, np. atrakcyjność wizualną, liczbę ogłoszeń i ich aktualność. Poza tym liczą się wszelkie dodatkowe elementy, których potencjalni kandydaci szukają: ciekawe treści blogowe, możliwość szybkiego aplikowania i przesłania CV czy łatwość kontaktu z konsultantem.

Specjaliści, którzy znają rynek

Jest jeszcze powód, dla którego warto korzystać z portali specjalistycznych. Konsultanci rekrutacyjni, którzy są w takich portalach zatrudniani, to osoby z ogromnym doświadczeniem w danej branży. Wiedzą oni nie tylko jak stworzyć skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne, ale także jak dotrzeć z nim do jak największej liczby osób potencjalnie zainteresowanych. W czasach rynku pracy kandydata taka wiedza jest nieoceniona.

Prężnie działające specjalistyczne portale i serwisy pracy potrafią dotrzeć do większej liczby kandydatów, dzięki zdobywanej latami wiedzy i narzędziom dopasowanym do konkretnych grup zawodowych. A to w dzisiejszych czasach wyjątkowo cenne kompetencje.

 

Źródła:

https://izba-lekarska.pl/monitor-lekarski/ministerstwo-ma-pomysl-na-braki-kadrowe-w-szpitalach-lekarze-zglosili-tysiac-poprawek/

https://www.politykazdrowotna.com/40105,braki-kadrowe-w-pielegniarstwie-komisja-europejska-chce-je-uzupelnic-robotami

Wróć na stronę główną bloga