Rekrutacja pracownika rejestracji medycznej – jak ją przeprowadzić?

20 listopada 2019 tagi: Rynek pracy , Artykuł

Szukasz pracownika do zespołu rejestracji medycznej? Nie jest to wcale proste zadanie rejestracja pełni we współczesnych placówkach ochrony zdrowia wiele ważnych funkcji, więc jej pracownik jest zdecydowanie kimś więcej niż osobą wpisującą wizyty w grafiki lekarzy.

Wspólnie ze specjalistami z firmy Medidesk, zajmującej się tworzeniem rozwiązań usprawniających pracę rejestracji, oraz szkoleniami dla rejestratorek, podpowiadamy na jakie cechy przyszłego pracownika zwracać szczególną uwagę.

Pierwszym aspektem, na który zwracają uwagę osoby rekrutujące pracownika do rejestracji jest, co oczywiste, wykształcenie kandydatów. W ofercie uczelni publicznych i prywatnych nie ma jeszcze co prawda studiów związanych z pracą w recepcji placówek ochrony zdrowia, to jednak do wykonywania tego zawodu przygotowują szkoły zawodowe, policealne czy technika. Osoby z wykształceniem co najmniej średnim mogą również skorzystać z licznych kursów i szkoleń w tym zakresie – prowadzą je zarówno państwowe, jak i prywatne szkoły.

Z drugiej strony zaleca się, by nie zamykać się na osoby, które nie posiadają kierunkowego wykształcenia – czasami okazuje się, że kandydat może być osobą z doskonałymi umiejętnościami komunikacyjnymi, odporną na stres i empatyczną wobec innych ludzi, a skończył szkołę zupełnie niezwiązaną z ochroną zdrowia. Z kandydatem warto się spotkać, nawet pomimo braku wykształcenia kierunkowego, będzie to dla nas okazją, by przyjrzeć mu się dokładniej. Często zdarza się, że już podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat robi na nas tak dobre wrażenie, że decydujemy się na jego angaż pomimo braków merytorycznych. 

5 cech idealnego pracownika rejestracji medycznej

Empatia – czyli zdolność współodczuwania emocji innych – jest jedną z najważniejszych kompetencji miękkich idealnego kandydata do pracy w rejestracji medycznej. Oprócz tego ważne są:

· cierpliwość, która pozwoli wysłuchać pacjenta i spełnić jego oczekiwania,

· komunikatywność, czyli zdolność do precyzyjnego, ale też poprawnego językowo wyrażania się w mowie i piśmie,

· opanowanie, dzięki któremu uda się zachować spokój i kulturę nawet w kontakcie z trudnym pacjentem czy w sytuacji kryzysowej,

· kultura osobista – a więc grzeczność i szacunek wobec wszystkich osób w otoczeniu, zarówno przełożonych, jak i kolegów z pracy, pacjentów itp.

Oczywiście należy pamiętać, że pewne kompetencje miękkie u pracowników rejestracji da się poprawić np. poprzez szkolenia. Medidesk oferuje placówkom ochrony zdrowia autorskie szkolenia prowadzone przez specjalistów, obejmujące m.in. naukę technik komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem, a także podnoszenie umiejętności sprzedażowych pracowników rejestracji. 

Pracownik rejestracji nie powinien…

A jakie cechy kandydata do pracy w rejestracji powinny wzbudzić czujność rekrutera? Błędy w CV czy liście motywacyjnym niestety mogą sugerować, że osoba ma problem z właściwą komunikacją. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na:

·      ewentualne spóźnienie na rozmowę kwalifikacyjną,

·      negatywne wypowiedzi o poprzednich miejscach pracy,

·      szybko pojawiającą się irytację,

·      zbytnią nerwowość, brak opanowania,

·      bardzo długą przerwę w pracy,

·      wiele miejsc pracy z krótkim stażem.

Jak widać, znalezienie pracownika do rejestracji medycznej nie jest proste. Na pewno jednak lepiej nie zatrudniać pierwszej lepszej osoby tylko po to, by pozornie zaoszczędzić czas. Ważne, by nowy pracownik szybko stał się częścią zespołu i wnosił swoją cegiełkę do zrównoważonego rozwoju placówki. 

Redakcja Portal-Medica

Wróć na stronę główną bloga