Jak znaleźć dobrą rejestratorkę medyczną?

27 grudnia 2019 tagi: Rynek pracy , Artykuł

Rozpoczynasz rekrutację na stanowisko rejestratorki medycznej? Kandydatki na to stanowisko powinny posiadać nie tylko określone wykształcenie czy umiejętności, ale również konkretne cechy osobowości. Eksperci firmy Medidesk specjalizującej się w tworzeniu rozwiązań usprawniających pracę rejestracji w placówkach medycznych podpowiadają, jakimi cechami powinna odznaczać się dobra rejestratorka!

Rejestratorka medyczna jest osobą, od której w dużej mierze zależy zarówno wizerunek placówki wśród pacjentów, jak i osiągane przez nią wyniki. Do głównych zadań rejestratorki należy kontakt telefoniczny z pacjentami, umawianie i odwoływanie wizyt, nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentacji medycznej, udzielanie informacji o usługach świadczonych w placówce, dostępnych badaniach, pracujących tam lekarzach itp. Nic więc dziwnego, że rekrutacja dobrej rejestratorki staje się dla osób zarządzających przychodniami medycznymi coraz większym wyzwaniem. Warto wiedzieć, na jakie cechy kandydatki na to stanowisko zwracać szczególną uwagę.

1.     Odporność na stres

Rejestratorka medyczna jest narażona na stres w wielu różnych sytuacjach. Czasami trafić się może nerwowy pacjent, innym razem spóźnia się lekarz i trzeba o tym w delikatny sposób poinformować osoby w poczekalni, nieustannie zmieniają się przepisy dotyczące refundowania usług medycznych przez NFZ, udostępniania dokumentacji medycznej itp. Rejestratorka w każdej tego typu sytuacji musi zachowywać spokój i opanowanie, rzeczowo odpowiadać na pytania pacjentów, nie okazywać negatywnych emocji.

2.     Empatia

Empatia jest zdolnością do współodczuwania emocji innych ludzi i wcielania się w ich sytuację. W pracy rejestracji empatia pozwala dobrze odczytywać potrzeby pacjenta, spełniać jego oczekiwania, łagodzić potencjalne sytuacje kryzysowe, ale również dobrze współpracować w zespole. Bez empatii nie ma możliwości, by osiągać dobre wyniki.

3.     Wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne

Podczas wykonywania swoich obowiązków rejestratorka cały czas się komunikuje – z pacjentami, członkami zespołu, przełożonymi. Może to być bezpośrednia komunikacja słowna, ale również rozmowy telefoniczne, e-maile, oficjalne pisma i listy. Ważne, by kontakt z drugim człowiekiem nie stanowił dla rejestratorki problemu – powinna umieć jasno i rzeczowo wyrażać swoje myśli, klarownie przekazywać informacje, poprawnie wypowiadać się w mowie i piśmie. Przydatna jest przyjemna barwa głosu oraz dobra dykcja.

4.     Dobra organizacja pracy

Rejestratorka medyczna jest w wielu sytuacjach pracownikiem wielozadaniowym – zdarza się, że jednocześnie powinna rozmawiać przez telefon, obsługiwać pacjenta w recepcji oraz przygotowywać dokumentację. Z tego względu powinna umieć zarządzać swoim czasem, określać priorytety i potrafić skupiać się na wykonywanym zadaniu. To ważne również pod kątem efektywnej pracy całego zespołu.

5.     Cierpliwość

Wśród pacjentów placówki medycznej może znaleźć się zarówno niedosłyszący senior, osoba niepełnosprawna potrzebująca pomocy np. przy uzupełnieniu dokumentów w recepcji, ale także zapracowana mama z małym dzieckiem czy niezbyt grzeczny młody człowiek. Cierpliwość i opanowanie są rejestratorce niezbędne, by każdego z pacjentów obsłużyć kulturalnie, sprawnie i profesjonalnie.

Oczywiście pracodawca może pomóc rejestratorce rozwijać wszystkie te umiejętności poprzez specjalistyczne szkolenia. Medidesk oferuje m.in. dedykowane rejestratorkom szkolenia dotyczące obsługi trudnego pacjenta, technik sprzedaży usług czy ochrony danych osobowych pacjentów w dobie rozporządzenia RODO. Po zatrudnieniu rejestratorki z pewnością warto inwestować w jej rozwój zawodowy!

Wróć na stronę główną bloga