Jak zatrudniać najlepszych? Zdradzamy nasze sekrety

23 czerwca 2020 tagi: Rynek pracy , Artykuł

Rekrutacja pracowników medycznych jest dla nas chlebem powszednim i jesteśmy dumni, że wszystkie nasze projekty kończą się sukcesem. W naszej pracy przyświeca nam cel, żeby nie szukać idealnego kandydata. To kandydatowi szukamy idealnego miejsce pracy. Takie podejście gwarantuje zadowolenie obu stron – pracodawcy i pracownika. Jak to zrobić? Zdradzamy kilka naszych sekretów.

 

Zatrudniamy specjalistów

No cóż, to wprawdzie nie będzie sekret, ale nie możemy zacząć inaczej. Kilkanaście lat na rynku usług rekrutacyjnych w branży medycznej zaowocowało współpracą z najlepszymi specjalistami w swojej dziedzinie. Ale na tym nie poprzestajemy, bo nasza branża zmienia się bardzo dynamicznie. Dlatego rozwijamy się z myślą o naszych klientach i kandydatach, pozostajemy z nimi w ciągłym kontakcie, monitorujemy rynek i wspieramy medyków w trudnych czasach. Jesteśmy blisko, dlatego możemy szybko dotrzeć do najlepszych ludzi na rynku. Stąd nasze przekonanie, że skorzystanie z pomocy profesjonalistów jest najlepszym sposobem na rekrutację odpowiednich osób.

Zadajemy dużo pytań

Nasi klienci oczekują, że znajdziemy dla nich pracowników, którzy będą mieli odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie, a także wpasują się idealnie w kulturę organizacyjną placówki medycznej. Co robimy, żeby znaleźć odpowiednie osoby? Zadajemy dużo pytań. Czasem nietypowych, których kandydat sam by sobie nigdy nie zadał. I choć kandydaci nie raz próbują się przed nimi wzbraniać, efekty są zawsze satysfakcjonujące dla obu stron. Takie rozmowy dają nam możliwość lepszego poznania osoby, która ubiega się o pracę. A kandydat ma możliwość zwerbalizowania swoich oczekiwań, potrzeb i kompetencji, o których już niedługo będzie rozmawiał z potencjalnym pracodawcą.

Stawiamy na szczerość

Czy wiedziałeś o tym, że aż 1/3 pracowników szuka nowej pracy w ciągu pół roku od zatrudnienia? To dlatego nasze zamiłowanie do zadawania pytań, nie jest jednostronne. Zadajemy je nie tylko kandydatom, ale także pracodawcom. Znając potrzeby klienta, ale także kulturę organizacyjną, wyzwania, z którymi się boryka, plany na przyszłość – możemy znaleźć dla niego osobę, która sprosta tym oczekiwaniom lub przejawia taki potencjał. Wiele lat pracy z branży medycznej nauczyło nas, że szczera i bezpośrednia komunikacja na linii klient – kandydat minimalizuje ryzyko pomyłki rekrutacyjnej. O ile nie zawsze mamy wpływ na naszych kandydatów, to klienci chętnie poddają się tej sugestii, przekazując naszym kandydatom maksymalną ilość informacji jeszcze przed ich zatrudnieniem. Dzięki temu mogą ono podjąć świadomą decyzję.

Rozmawiamy o wartościach

Podobno zatrudnienie toksycznego pracownika, to jeden z najbardziej kosztownych problemów dla firmy[1]. Dotyka on nie tylko współpracowników, ale także klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na jakość obsługi klienta i umiejętność rozmowy z pacjentem. Specjaliści zalecają więc, aby proces rekrutacji prowadzić przez pryzmat miękkich kompetencji i wartości. Służą do tego wywiady kompetencyjne, które są naszym stałym narzędziem pracy. Nic jednak nie zastąpi, po raz kolejny, doświadczenia, umiejętności poprowadzenia rozmowy i odpowiedniego odczytania sygnałów. Co więcej, zgodność wartości jest tak samo ważna dla pracodawców, jak i kandydatów. Tym bardziej warto o nich rozmawiać.

Zatrudnianie najlepszych ludzi na rynku zawsze jest wyzwaniem. Nie mamy jednak wątpliwości, że to wyzwanie, do którego można podejść z pasją i zaangażowaniem. Jeśli dodamy do tego wiedzę i doświadczenie, sukces jest gwarantowany.

Redakcja Portal-Medica

[1] https://www.hbrp.pl/b/jak-unikac-zatrudniania-toksycznych-pracownikow/mEmX1d2q

Wróć na stronę główną bloga