Jak wybrać aplikację medyczną do prowadzenia gabinetu?

19 sierpnia 2020 tagi: Artykuł

Nowoczesne systemy gabinetowe to zdecydowanie więcej niż wystawianie e-recept i prowadzenie dokumentacji medycznej. Na rynku dostępnych jest coraz więcej kompleksowych rozwiązań. Aplikacja medyczna stała się narzędziem do komunikacji z pacjentem i współpracownikami, a także platformą do zarządzania, rozliczania i monitorowania jakości usług medycznych.

Sytuacja nadzwyczajna trwa

Na epidemii i związanym z nią lockdownie straciły nie tylko restauracje i salony kosmetyczne. Pacjenci zmuszeni byli odwołać większość wizyt i planowych operacji. Szacuje się, że gabinety i placówki medyczne mogły stracić w tym okresie nawet 100% pacjentów. W najtrudniejszej sytuacji znaleźli się stomatolodzy i specjaliści medycy estetycznej. Trudno na razie o dokładne liczby, ale wiemy na pewno, że koronawirus dotknął cały sektor. I jeśli wierzyć ekspertom WHO i specjalistom w zakresie chorób zakaźnych na tym nie koniec. Przed lekarzami stoi więc wyzwanie utrzymania rentowności z prowadzonych gabinetów. W dzisiejszych czasach trudno to osiągnąć bez nowoczesnych technologii, w tym kompleksowych aplikacji medycznych. 

Aplikacja medyczna – czy znasz wszystkie jej zalety?

Jeśli jeszcze z niej nie korzystasz, być może zdziwi Cię, ile funkcjonalności mają dostępne na rynku aplikacje do zarządzania placówkami medycznymi. Dzięki nim możesz korzystać z wybranych lub wszystkich funkcji:

·       Możliwość wystawienia e-recept i e-zwolnień,

·       Rozliczanie usług z NFZ,

·       Elektroniczna dokumentacja medyczna, dostępna w ramach placówki, co umożliwia np. wymianę informacji pomiędzy lekarzami różnych specjalizacji,

·       Grafik online dostępny dla pracowników i pacjentów,

·       Umawianie i odwoływanie wizyt online,

·       SMS-owe przypomnienia o wizycie,

·       Możliwość integracji z bazą leków i automatyczne jej aktualizacje,

·       Ankiety online wykorzystujące elektroniczny podpis pacjenta, które ułatwią pracę personelowi medycznemu i skrócą pobyt pacjenta w gabinecie,

·       Ankiety satysfakcji z wizyty,

·       Dostęp do e-wizyt,

·       Wystawienie zleceń na wyroby medyczne,

·       Obsługa płatności.

Wybierając dostawcę warto dokładnie przemyśleć, na jakich funkcjach nam zależy, a z których nie będziemy korzystać. Przychodnie zrzeszające kilku lub kilkunastu specjalistów mogą potrzebować systemu pozwalającego na wewnętrzną komunikację pracowników, podczas gdy w gabinetach jednoosobowych funkcja ta będzie bezużyteczna. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Czym się kierować, wybierając aplikację medyczną do prowadzenia gabinetu?

Liczba przydatnych funkcji nie powinna być jedynym kryterium wyboru. Koniecznie dopytaj dostawcę o system zabezpieczeń, zarówno dla Ciebie, jak i pacjenta. Ochrona informacji powinna być cały czas monitorowana, a dane zabezpieczane, także poprzez robienie kopii zapasowych. Inną kluczową kwestią jest przyjazny interfejs i intuicyjne poruszanie się po systemie. Nie chcesz przecież tracić czasu na szkolenia z obsługi systemu. Zwróć także uwagę, czy dostawca przewiduje wsparcie techniczne i upewnij się, na jakich zasadach jest ono realizowane. Jeśli chcesz mieć stały dostęp do swojej aplikacji medycznej, sprawdź czy jest ono dostępne w wersji mobilnej.

 

Na rynku dostępne są aplikacje płatne i bezpłatne, można także korzystać z aplikacji Ministerstwa Zdrowia. Pandemia z pewnością pozytywnie wpłynęła na szybkość ich rozwoju, na czym skorzystamy wszyscy – pacjenci i lekarze. I choć to niewielkie pocieszenie w czasach kryzysu (podobno ten najgorszy jeszcze przed nami), to warto skorzystać z dostępnych udogodnień, co z pewnością pozytywnie przełoży się zarówno na proces leczenia, jak i biznes.  

 

Redakcja Portal-Medica 

Wróć na stronę główną bloga