5 cech dobrego managera placówki medycznej

24 października 2019 tagi: Artykuł

Dobry manager placówki medycznej to taki, który potrafi w umiejętny sposób zbudować wizerunek marki, zadbać o wysoką jakość obsługi pacjenta oraz sprawnie zarządzać personelem. Manager, który zatrudnia, szkoli i skutecznie prowadzi prace całego zespołu, dba o rozwój standardu placówki i potrafi dostosować ofertę marketingową do rynku oraz potrzeb klientów. Placówka medyczna działa na takich samych zasadach co firma, musi więc dbać o odpowiedni dobór personelu. Jak wybrać odpowiednią osobę na stanowisko kierownika? Specjaliści medidesk.pl zdradzają 5 cech dobrego managera placówki medycznej.

Kompleksowy proces zarządzania przychodnią, szpitalem, gabinetem stomatologicznym czy kliniką nie należy do najłatwiejszych zadań. Coraz częściej w internecie i mediach tradycyjnych słyszymy o przypadkach zaniedbań, które uświadamiają nam, jak ważny jest wybór odpowiedniego zespołu zarządzającego. Kluczowym zadaniem jest zatrudnienie wykwalifikowanego managera, który kompleksowo poprowadzi placówkę: zatrudni i wyszkoli personel, będzie umiał rozwiązywać problemy oraz umiejętnie stworzy i zrealizuje plan marketingowy.

Rosnąca konkurencja nie pozwala na popełnianie błędów. Placówka medyczna musi być dostosowana do potrzeb pacjentów, świadczyć usługi najlepszej jakości oraz otwierać się na komunikację z otoczeniem i bez przerwy stawiać na rozwój technologiczny. Tylko w taki sposób placówka zbuduje pożądany wizerunek, który wygeneruje zysk. We wszystkich wyżej wymienionych zadaniach najważniejsza jest rola managera, który będzie wsparciem dla właściciela placówki medycznej. Jakie 5 cech musi posiadać osoba na tym stanowisku?

Menedżer placówki medycznej – najważniejsze cechy

Zanim zatrudnisz managera w swojej placówce, zwróć uwagę na to, czy ma odpowiednie cechy do sprawowania takiej funkcji. Oto najważniejsze z nich:

Samodyscyplina – organizacja pracy, wdrażanie procesów, weryfikacja zadań

Jednym z najważniejszych zadań managera placówki jest organizacja pracy całego personelu. Osoba na tym stanowisku musi umiejętnie realizować zadania, dzielić obowiązki, motywować i rozwiązywać kwestie sporne. Manager to wzór do naśladowania musi więc zadbać o samodyscyplinę.

Osoba kompetentna, która potrafi z zaangażowaniem realizować zadania i usprawniać swoją pracę szybko zyska w oczach pozostałych członków zespołu. Niezbędnikiem jego pracy będzie kalendarz i telefon, a w kompetencjach miękkich sprawdzą się empatia, szacunek i otwartość do rozmowy.

Rozwój managera placówki medycznej – chęć pogłębiania wiedzy

Bez względu na to, czy manager zarządzający placówką ma już imponujące doświadczenie oraz wykształcenie, to nadal powinien stawiać na rozwój osobisty i szkolenie kompetencji potrzebnych do pracy na kierowniczym stanowisku. Osoba, która wykonuje taki zawód, powinna podążać za nowinkami technologicznymi, monitorować prace konkurencyjnych placówek medycznych, implementować nowoczesne rozwiązania, inspirować się największymi. Manager jest mentorem dla swoich pracowników. On sam również powinien znaleźć autorytet w branży i doskonalić swój warsztat. Branża ochrony zdrowia jest bardzo wymagająca - postęp technologiczny, zmiany przepisów, coraz bardziej innowacyjny sprzęt. O ile manager placówki nie musi posiadać specjalistycznej wiedzy w zakresie technologii, o tyle powinien się orientować w takich tematach. Istotny jest również aspekt rozwoju pracowników placówki medycznej. Szkolenia dla pracowników rejestracji medycznej to również aspekt o którym powinien pomyśleć manager. Podnoszenie kompetencji w zespole wpływa korzystnie na rozwój firmy, a to przekłada się na zysk.

Etyka zawodowa – o tym nie można zapomnieć!

Nadrzędnym celem prowadzenia każdej placówki medycznej jest pomaganie pacjentom, ale najważniejszym celem biznesowym jest zarabianie pieniędzy. Nie można jednak tego osiągnąć, będąc obojętnym na specyfikę branży ochrony zdrowia. Manager placówki medycznej w swojej codziennej pracy musi zwracać uwagę na potrzeby, skargi i prośby pracowników oraz pacjentów. Kluczowa będzie empatia, zrozumienie i chęć niesienia pomocy. Tylko w taki sposób manager zyska w oczach swoich pracowników, lekarzy, a także pacjentów.

Zdolności organizacyjne – absolutnie niezbędne

To manager odpowiada za organizację pracy całego zespołu. Tylko przy umiejętnym rozdzieleniu obowiązków może liczyć na to, że praca placówki będzie efektywna, ukierunkowana na dobro pacjenta, a w rezultacie przynosząca oczekiwany zysk. Dobry manager odpowiednio przygotuje strategię rozwoju, plan marketingowy, posiądzie wiedzę z zarządzania i public relations. Cechować go powinny zdolności przywódcze, wysoka motywacja do pracy i świetna organizacja. W pracy manager nie może sobie pozwolić na zbytnie spoufalanie się z pracownikami, ale powinien umieć wprowadzić miłą atmosferę w zespole. Zbuduje dzięki temu swoją wiarygodność i będzie mógł liczyć na szacunek.

Zdolność łagodzenia sytuacji kryzysowych i konfliktów

Konflikty w zespole, to także codzienność pracy każdego managera. Doświadczony ekspert potrafi z dystansem podejść do sprawy i po wysłuchaniu zaproponować odpowiednie rozwiązanie. Bezstronność i sprawiedliwy osąd sytuacji w oczach pracowników zostanie wysoko oceniony, a szybkie łagodzenie konfliktów i zamykanie sporów pomogą w zbudowaniu pozytywnej atmosfery w pracy.

W placówce medycznej, jak w każdej firmie, od czasu do czasu pojawiają się sytuacje kryzysowe. Jeżeli manager placówki medycznej, zauważy, że praca rejestracji nie jest skuteczna, a lista zapisów do specjalistów nie zwiększa się, może przeprowadzić bezpłatny audyt rejestracji. Medidesk oferuje placówkom medycznym kompleksową analizę i przygotowanie raportu rekomendowanych do wprowadzenia zmian. Po przeprowadzeniu takiego audytu można także przez 14 dni za darmo przetestować aplikację Medidesk w swojej placówce. 

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, jakie pięć cech powinien posiadać manager placówki medycznej – świetnie! Jeśli jednak masz niedosyt i chciałbyś wiedzieć więcej na temat pracy na rejestracji, pobierz nasz darmowy ebook. Dowiesz się jak zwiększyć przychody placówki oraz sprawnie zarządzać pracownikami rejestracji, aby obiekt pozyskiwał coraz więcej pacjentów.

Wróć na stronę główną bloga